Reklama dzieli się na różne typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak również na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną czy audiowizualną, jak też wiele innych, niemniej jednak statystyki podkreślają jasno, że na ludzi najodpowiedniej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, lecz nie tylko – wstępuje w to oczywiście również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim pułapie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego kontrahenta albo wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie folderów Kraków
Ta stereotypowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko wobec tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście potencjalnego kontrahenta są bardzo różne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i wybitnie porządnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w takim razie jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.